Teamontvangstschema zaterdag 2024-2025
Op zaterdagen komen teams van andere verenigingen op bezoek. We dienen hen te ontvangen en wegwijs te maken. Ook wil iedereen gedurende de dag iets eten en drinken kunnen bestellen. DoCoS is ook erg afhankelijk van de kantine inkomsten. Om de zaterdagen voor bezoekers en ook voor jullie succesvol te laten verlopen, is er hulp nodig van alle spelers/ouders. Dit seizoen geldt ook weer dat iedere speler/ouder één shift op één zaterdag bar- & teamontvangst heeft. Elke dienst bestaat uit 3 spelers/ouders per shift om de taak behapbaar te houden.
BELANGRIJK: van jeugdspelers wordt een ouder/verzorger verwacht.
Bardienst en Teamontvangst (B&T)
Per zaterdag zijn er drie ‘shifts’: 07:30 - 10:30 uur, 10:30 - 13:30 uur en 13:30 - 16:30 uur. De dienstdoende speler/ouder helpt achter de bar, ontvangt de spelende teams, is het aanspreekpunt en beheert de kleedkamersleutels en materialen. De taak kan uitgevoerd worden door de spelers zelf, hun ouders/verzorgers en/of familieleden.
Bij de eerste shift ligt het zwaartepunt bij de teamontvangst. Bij de volgende twee shifts zullen de werkzaamheden voornamelijk bij de bardienst liggen.
Zelf ruilen? Laat het weten!
Indien nodig kun je zelf ruilen met een andere speler/ouder, maar de aangewezen speler/ouder blijft de verantwoordelijkheid houden om ervoor te zorgen, dat de bezetting op de volle sterkte van 3 personen blijft. Graag zouden wij van elke speler/ouder uiterlijk de woensdag voor jouw shift willen vernemen welke speler/ouder verhinderd is en wie de betreffende speler/ouder komt vervangen. Mocht je dus willen ruilen, meld dit dan via:
Instructie
Een ervaren barmedewerker zal jullie de eerste keer duidelijk maken hoe de apparatuur, zoals de kassa en de koffieapparaten werken. Verder zal hij jullie wegwijs maken, waar jullie alle drank en versnaperingen kunnen vinden. Bovendien blijft diegene stand-by, zodat diegene op elk moment jullie vragen kan beantwoorden en bij drukte of calamiteiten bij kan springen. Maar na 5 minuten hebben jullie het al onder de knie en onze (eigen) ervaring is dat het dan ook leuk begint te worden!
De details van de uit te voeren taken bij de teamontvangst staan in het document “Teamontvangst instructie”. Deze ligt in de ontvangstkamer. Maar ook hier is altijd wel iemand aanwezig, die jullie vragen kan beantwoorden.
Tijdens de eerste shift zijn er een paar extra taken om de dag op te starten (b.v. koffiezetten, vlaggen klaarzetten, etc.) Ook de laatste shift kent extra taken (b.v. vlaggen opruimen en kleedkamers controleren).
Niet vrijblijvend
Het is de afgelopen jaren geregeld voorgekomen dat teams of spelers/ouders zich niet melden voor de bardienst/teamontvangst, waardoor in een enkel geval de bar zelfs gesloten moest worden. De inzet van vrijwilligers is heel belangrijk voor het goed functioneren van de vereniging. Het sluiten van de bar kost de club geld, waardoor bepaalde activiteiten niet meer gefinancierd kunnen worden. Dus kom de diensten doen en zie hoe leuk het is om onderdeel van de club te zijn/worden!
Data voor de agenda:
In de tabel vinden jullie de indeling voor de bardienst en teamontvangst voor seizoen 2024/2025.
Noteer de data en tijden alvast in je agenda en zorg samen voor een fijne voetbalzaterdag.
We rekenen op jullie hulp en danken iedereen voor de inzet!
{Do}oor {Co}mbinatie {S}terk!!



